søndag 3. juli 2016

Astrantia major, stjerneskjerm!

astrantia major, rosa

Astrantia major er en av de nydeligste staudene jeg har, og har blitt en skikkelig favoritt!

Etter å ha forsøkt å så denne planten i flere år, gav jeg opp og kjøpte `Abbey Road` for et par år siden.

Den har lagt godt på seg, og har gledet meg med nydelig blomstring siden.

Men i år skjedde det noe rart, for midt inni min mørk rosa Abbey Road dukket denne lysrosa skjønningen opp!

Utrolig morsomt, siden jeg kun har hatt den mørk rosa! Ikke vet jeg hvordan det kunne skje, men velkommen er den virkelig :0)

Her er min Abbey Road!

Untitled 1

Untitled 2

Lychnis chalcedonica `Dusky Salmon`har også begynt å blomstre, lekker den også!

IMG_20160703_195323

 

Nå nærmer ferien seg for fullt, kun en uke igjen, så har jeg fire herlige uker foran meg!

 

Utrolig deilig!

 

10 kommentarer:

  1. Hei!
    Flotte bilder. Astrantia er utrolig vakre. De minner meg om edelstener. Har heldigvis noen.
    God julikveld! Anne

    SvarSlett
  2. Hei! Så artig med fargevariant! Den var riktig fin, greier du å skille den fra hovedplanten for å dyrke fram en hel liten tue av den?

    SvarSlett
  3. Ja, de er veldig vakre disse Astrantia...må nok skaffe meg flere:)
    Herlig med ferie snart. Jeg skal ikke ha før i august iår, så er er det bare å stå på:)

    SvarSlett
  4. Nydelig farge på den som dukket opp! Jeg ser at de forskjellige jeg har krysser seg helt fritt, så her har det også dukket opp nye farger :)

    SvarSlett
  5. Så spennende Marit! Det er jo det som er selve magien med å dyrke stauder!

    SvarSlett
  6. Jeg deler din begeistring for disse vakre og svevende stjernene. Artig når naturen overrasker på sitt flotte vis.
    Riktig god sommerferie Rigmor.
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett
  7. God sommer til deg også Jannicke, klem :)

    SvarSlett
  8. Hei, så vakre Stjerneskjerm! De er er av mine favoritter også!
    Ha en fin dag,
    Klem Ida

    SvarSlett
  9. Hei Rigmor:-)
    Takk for hyggelig hilsen!
    Ja nå er det ferie, sent i år men godt å få det når alle andre er ferdig:-)
    Deter fortsatt litt sommer i hagen min men det er på hell nå,vi går snart inn i september.
    Ønsker deg en fin helg...sitter i 26 gr.på terassen solen er på vei ned i middelhavet...nydelig dag på Kreta:-):-)

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom, og om du legger igjen en kommentar blir jeg glad :)